NEW

Jag har flyttat min blogg till nouw.com/anb. Hoppas du kommer och träffa mig där:) Vi syns!
Amanda

"HOUSE DOCTOR"

 
* GOLD, BLACK, COPPER *
 
Amanda
 
 

" L A S T "

 
Amanda
 

" Me myself and I "

 
Amanda

" G R EE N "

1 handfull spenat
1.5 kiwi
ca 0.5 dl jordgubbar
ca 1 dl fryst mango
saft av mandarin/appelsin
1dl mandelmjölk
ev. avokado
+ is
 
Amanda
 

"S Q U A D"

Helsinki squad:
* S A R A, J E N N I, K A J S A *
 
Amanda
 
 
 
 

" K I A S M A "

Kiasma är ett modernkonst museum i centrala Helsingfors. Vi spenderade ungefär en timme på museet och det var det värt. Det är gratis för alla som är under 18 år så jag spenderade inga pengar på att komma in. Jag tyckte det var mycket intressant och far gärna dit igen.
 
Amanda
 
 

" MY ONE TRUE LOVE "

Jag köpte en tidning och en bok från Akademiska bokhandeln (i-D och Hägring 38). LUSH hade öppnat en ny butik i Helsingfors så jag köpte en ny hud cleanser (Ultrabland).
Jag köpte mitt första MAC läppstift från Stockmann. Det är från "Ultimate collection" och färgen är Rouge á Lévres, det är en lila färg. Har letat efter ett lila läppstift ett bra tag så nu passade jag på att köpa ett. 
Jag köpte ett par breda tunna svarta byxor från Mango som kommer passa bra till sommaren med crop tops. Vi var inne på Beamhill och där köpte jag en hatt från Stussy och en tunika från SAMSOE.
 
Jag kommer sätta upp fler bilder från Helsingfors under veckan och berätta om vad vi gjorde. 
 
Amanda
 

" ELSINKI... "

... as the french main said
 
Amanda

" S M I L E "

 
Amanda

" Budget ? "

Hej, idag har jag köpt lite nytt smink. Jag brukar inte lägga mycket pengar på smink men foundation tycker jag är väldigt viktigt. Jag köpte Diors Nude air. Jag har förr haft en annan dior foundation men bestämde mig för att testa den här. Har hört mycket bra om den. Jag passade samtidigt på att köpa ett läppstift från Yves Saint Lauren för att det var på halva priset.
 
Amanda

" Night V O U G E "

Idag fick jag en sen födelsedagspresent av tre av mina vänner. De hade köpt en bunt med Vouge tidningar. Mina vänner känner mig bra. Förresten är det bara fyra dagar kvar tills bussen far mot huvudstaden. SO EXCITED.
 
Amanda

" Taking me higher than I've ever been before "

You're just a hideaway, you're just a feeling
You let my heart escape beyond the meaning
Not even I can find a way to stop the storm
Oh, baby, it's out of my control, what's going on?
Kiesza-Hideaway
 
Amanda

" Pharrell "

Pharrell Williams x adidas Original Supertar Collection, red  
 
Amanda

"SUMMERTIME SADNESS "

Koftan är från H&Ms coachella kolection
 
Amanda

" Green tea "

Idag kom en från min klass hem från Japan. Jag hade beställt grön te kitkat men hon hittade inte det så hon köpte det här istället. Det smakade nog riktigt bra. Ingrädienserna är dock ett mysterium.
 
Amanda

" I K E A "

Under påsklovet har jag inte haft tillgång till internet. Har varit hos min mummi (farmor). Vi var ett varv i Ikea på lördan.
 
Amanda
 

" on the road "

 Låt: Roy Kim och Jung joon Youn; Creep
 
Amanda

" daim cheescake "

Jag gjorde en cheesecake på min födelsedag. Om ni letar upp daim cheescake finns det många bra recept. 
 
Amanda

" Not red: O R A N G E "

Idag hade jag mitt näst sista prov: modersmål. Det gick bra. Sedan kom jag hem, åt nudlar och såg på Running man. Nu skall jag snart läsa på finska vilket jag inte ser framemot.
 
 
Today I had my swedish test. When I came home I ate noodles and watched Running man. Soon I will start reading finnish.
 
Amanda
P.S. Idag hade jag på mitt nya oranga läpstift men det syns inte på bilden 

" BIRTHDAY "

Idag fyller jag 17 år och det gör min favorit rappare också men han fyller 23.
17y/o today
 
Amanda

" T M F "

Du behöver:
20 dadlar
4 msk kokosolja
2 dl havregryn
4 msk kakao
5 msk kaffe
+ kokos att rulla bollarna i
 
Börja med att hacka dadlarna till små bitar, jag brukar också med en sked försöka "pressa" dem lite mindre. Tillsät resten av ingredienserna och rulla bollarna i kokos. Man kan även tillsätta allt i en mixer men jag har ingen.
 
Amandaa

" Green is the new red "

Idag firade jag min födelsedag med några vänner. Jag bjöd på sallad och lite annat smått och gått.
Kväll/evening
Amanda

" NOT SO HIPSTER "

Nu har jag bakat i circus 2 timmar och nu skall jag börja med de hälsosamma kokosbollarna. De är jätte goda och smakar precis som vanliga kokosbollar. Bilder på de jag bakat kommer senare med recept.
 
Today I have been baking quite alot. Pictures and recepies are comming up soon...
 
Amanda

" Diet-Parlament "

Igår började provveckan och har hunnit skriva matte och historia. Vi hade om finsk historia så jag tyckte att provet gick ganska bra. Imorgon är jag ledig och på måndag har jag kemi prov och det är också min födelsedag!
 
Yesterday the test week started...again. Today I wrote a test about finnish history. Tomorrow I am free from school and on monday I have a chemisty test and it is also my birthday!
 
Amanda
 

"have you seen the sun?"

 
 
 
Provveckan börjar imorgon och solen är inte här, ändå köpte jag ett par nya solbrillor. 
The test week is staring tomorrow and the sun is gone, even though I bought a new pair of shades.
 
Amanda
 
P.S det snöar idag/It is snowing today

"Goodnight"

Idag/igår har jag varit på två kalas och inte haft en minut extra. Det har varit en riktigt bra dag!
Today/yesterday has been a very good day!
 
Amanda

"solförmölskelse & LUSH?"

Missade solförmölskese idag med några minuter och min favorit ansikts product från lush är slut... Ha ett trveligt veckoslut.
 
Have a nice weekend.
 
Amanda

"B-town and hove"

"Brighton and Hove S/2014"
 
Amanda

" HEIHEI / AMBUSH "

HEIHEI är en japansk designer som har studerat i Bunka fashion school (min dröm skola), han designar speciella kläder. Hans klädesplagg ser underliga ut men jag tror att man skulle kunna styla ner dem lite och använda kläderna som "every day" kläder.
Ambush är ett japanskt accessoar märke. Deras accessoarer har använts av många kända artister ex. Kanye West, Rihanna, CL osv. Jag har ett smycke av dem. Priset på accessoarerna är mellan 100-1000€.
 
Jag har ett öga för japanskt mode för det är så fritt. Det finns inte många normer och designerna kan designa de kläder de tycker om och det är ingen skillnad hur konstga de är.
 
Amanda